Geloven thuis

Hoe laat je je kind kennismaken met een liefdevolle God? Je bent ermee bezig door het voorlezen van verhalen, door gesprekjes over gevoelens, over de natuur, mens en dier, leven en dood. Door samen te lachen, elkaar te troosten, te bidden. Door samen feest te vieren, te gedenken. Als je erbij stilstaat, gebeurt geloofsopvoeding moeiteloos, met een beetje aandacht. Om ouders hierbij een steuntje in de rug te geven zijn er de Adveniat boeken en spellen. Er hoort ook een website bij die Geloven Thuis nog actueler maakt: elke vier a zes weken nieuwe ideeën!

nieuwe versie Beginnen maar 3d

Geloofskoffer Beginnen maar! 1- 5 jaar

Een rode koffer vol teksten, liedjes, spelletjes en decoraties voor kinderen van 1-5 jaar. Het helpt ouders geloof zichtbaar te maken in het gezin door te werken met symbolen, (bijbel)verhalen te vertellen en aandacht te besteden aan gesprek en gebed. De kinderbijbel bevat dialoogjes en versjes die de verhalen dichterbij het kind brengen. Geloven is spelen voor Gods aangezicht, en dat doet je kind vanzelf al. Ga daarom samen de weg van vertrouwen en verwondering. Word vrienden met Jezus. In het rode koffertje zit alle bagage die je op die weg nodig hebt.

€ 25.00

Kijktafelboek voorkant

Kijktafelboek

NU IN PRIJS VERLAAGD! Een creatieve manier om een gevoel of gedachte uit te beelden.


Maak je inspiratie zichtbaar! Een kijktafel is een ‘verhaal op schaal’, een mooie opstelling vol betekenis. Door middel van kleur, tekst en symboliek laat de kijktafel zien wat jij belangrijk vindt. Een waxinelichtje brengt het verhaal tot leven.

Extra: 4 dubbelzijdige tekst-onderzetters om een kaarsje op te zetten!



€ 14.95

De gezichten van god

De Gezichten van God

God is licht, God is duisternis, God is lawaai, God is stilte. Overal om je heen kun je God ontdekken, omdat hij de schepper is van alles. Met aansprekende illustraties van Barbara Nascimbeni.

€ 14.90

Franciscus_van Assisi

Franciscus van Assisi

Waarom koos Paus Franciscus voor deze naam? Franciscus (1181-1226) is de beschermheilige van de dieren. Hij is vooral bekend om zijn liefdevolle blik en zorgzame daden ten opzichte van alle wezens die zijn wereld delen. Dit prentenboek vertelt kinderen over het leven van Franciscus. In maar liefst achttien verhalen komen vele facetten van zijn leven in beeld.

€ 13.50

Ik vier de mis mee - cover

Ik vier de mis mee

Een zelf-leesboekje voor kinderen van 6-9 jaar, waarin de grote momenten van de eucharistieviering stap voor stap worden uitgelegd. Met illustraties waarin iedereen zich kan herkennen. Zo vier je de mis mee!

Met de nieuwe vertaling van het Onze Vader!


€ 8.90

Gedoopt! 2017 cover

Gedoopt! - Doopalbum

Een lief en mooi katholiek doopalbum met invulmogelijkheden en handige weetjes over het geloof en de doop en het mooiste invul-album voor foto’s, kaarten en teksten. Met gebedjes en waardevolle woorden.

€ 14.95

schitterende bijbelverhalen cover

Schitterende bijbelverhalen

Lees gezellig voor terwijl je kind meekijkt naar de prachtige tekeningen die tot in detail zijn uitgewerkt. Een kinderbijbel met de mooiste verhalen uit Oude en Nieuwe Testament. Samen met de ontroerende en soms spannende prenten zullen ze jou en je kind geen moment vervelen. Achter in het boek staan voorleesadviezen. Iets oudere kinderen lezen hem zelf! In samenwerking met geloventhuis.nl (pagina 107 ontbreekt. Klik door op de titel om de ontbrekende pagina te downloaden.)

€ 14.50

Kom en zing paperback

Kom en Zing! tekstuitgave

De mooiste geloofsliederen voor kinderen! Nu heb je alles bij de hand: liederen voor ochtend en avond, geloofsthema's, bijbelverhalen en feestelijke tijden. Bekende, mindere bekende en nieuwe liederen. Kortingen vanaf 10 exemplaren!

€ 12.50

IMG_3378

Kom en Zing! Muziekuitgave

De mooiste geloofsliederen voor kinderen! Nu heb je alles bij de hand: liederen voor ochtend en avond, geloofsthema's, bijbelverhalen en feestelijke tijden. Bekende, mindere bekende en nieuwe liederen. Ieder kind een boek. Uitgekozen op muzikale, tekstuele en pedagogische kwaliteit. I.s.m. Kerkelijke Stichting St.-Gregorius van het Bisdom Haarlem. Kortingen vanaf 10 exemplaren! Tevens verkrijgbaar als teksteditie.

€ 19.50